نقد و بررسی و اخبار گوشی و ترفند های کاربردی
تاریخ : جمعه 12 دی 1393
نویسنده : محمد

هر ساله پس از پایان سال شرکت ها و برندهای مختلفی در آن سال معرفی می شوند و اکنون که سال 2014 میلادی به پایان می رسد برترین تلفن های هوشمند دنیا که از همه نظر مورد بررسی قرار می گیرند را معرفی می کنند. شاید شما دوست داشته باشید بدانید که برترین گوشی های هوشمند 2014 کدام بودند پس همراه صفحه دریچه فناوری اطلاعات باشید تا شما را با 8 گوشی برتر سال آشنا کنیم. ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که انتخاب این گوشی ها از طرف سایت laptopmag بود و دریچه فناوری اطلاعات بنا بر دیدگاه این وبسایت این گزارش را ارائه کرده است.

s5

 

Galaxy S5


سامسونگ در این گوشی سعی کرده است از پردازنده سریعتر، صفحه نمایش بزرگتر، سنسورهای جدید و یک دوربین قوی تر بهره ببرد تا بتواند با پرچمداران سایر برندها رقابت پایاپایی داشته باشد. به غیر از قاب پشتی که طراحی شبیه پوشش توپ گلف دارد Galaxy S5 تغییر ظاهری دیگری نسبت به S4 ندارد. جنس قاب پشتی با پلاستیک نرم پوشیده شده است و حس خوبی به کاربر می‌دهد. با اینکه بدنه گوشی کاملا پلاستیکی است اما ویژگی های خوبی نظیر ضد آب بودن و امکانات سخت افزاری بالا دارد. به دلیل اینکه گوشی ضد آب است پس از باز و بسته کردن قاب باتری و یا در پوش پورت به شما تذکر داده می‌شود که از بسته شدن پوشش ها اطمینان حاصل کنید. S5 مجهز به یک پردازنده 2.5 گیگاهرتزی چهار هسته ای Qualcomm Snapdragon 801 است. البته این گوشی مانند Note 3 در دو نسخه 4 و 8 هسته‌ای معرفی شده است. نسخه 8 هسته ای مجهز به پردازنده Exynos 5  با 4 هسته 1.9 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.3 گیگاهرتزی است. بر خلاف Galaxy Note 3 حافظه RAM  3 گیگابایت نیست و ظرفیت آن 2 گیگابایت است، از این 2 گیگابایت همیشه 1.1 گیگابایت آن توسط برنامه‌های سیستمی اشغال است. این گوشی در ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایت عرضه می شود. از 16 گیگابایت حافظه داخلی حدود 11.3 گیگابایت قابل استفاده توسط کاربر است و مابقی توسط سیستم عامل و برنامه‌ها اشغال شده اما نگران نباشید شما می‌توانید تا 128 گیگابایت کارت حافظه Micro SD به گوشی اضافه کنید.



note4

 

Samsung Galaxy Note 4

سامسونگ برای اولین بار در گلکسی اس ۵ از سنسور تشخیص ضربان قلب در پشت دستگاه خود بهره برد. این تکنولوژی اکنون در نوت ۴ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در پشت دستگاه و در زیر لنز دوربین، این سنسور در کنار فلش
LED قابل مشاهده است. در مقایسه با اس ۵، باید بگوییم که سامسونگ در همین قسمت سنسوری دیگر را نیز قرار داده که به دستگاه اجازه می دهد میزان اشعه فرابنفش و درجه اکسیژن خون را نیز اندازه گیری کند.طراحی نوت ۴ به نحوی انجام شده که دست های شما از نگه داشتن آن خسته نمی شود و این یک مزیت بزرگ برای دستگاهی در این ابعاد به شمار می رود. با این حال باید بگوییم که کناره های دستگاه (همان بخش زیبای تراش خورده با الماس) اندکی تیز هستند و ممکن است مقادیری انگشتان شما را اذیت کنند. به خصوص اگر بخواهیم نوت ۴ را با آیفون ۶ پلاس مقایسه کنیم، باید بگوییم که محصول اپل به خاطر انحنای بیشتر در کناره ها، ارگونومی مقبول تری را از خود به نمایش می گذارد.سامسونگ در نمایشگر نوت ۴ از چینش لوزی شکل PenTile استفاده کرده و پیکسل ها را در کنار یکدیگر به صورت مولکولی قرار داده و هر پیکسل دارای چند پیکسل کوچک دیگر است. بدین صورت که اگر در زیر میکروسکوپ آن را مشاهده کنید، خواهید دید که پیکسل ها در دو سایز و به صورت زنجیره ای به هم متصل اند.




iphone6

iPhone 6 Plus

طراحی آیفون 6 به طور کامل با نسل‌های قبلی تفاوت پیدا کرده است، طراحی این گوشی بسیار شبیه به آی‌پد ایر شده ، جنس بدنه پشتی از آلومینیوم و لبه‌های گوشی گرد است. ضخامت این نسل از نسل قبلی نیز بسیار کمتر شده و در برابر ضخامت 7.6 میلیمتری آیفون 5s، ضخامت این گوشی 6.9 میلیمتر است، ضخامت آیفون 6 پلاس نیز 7.1 میلیمتر است، این 2 بهبود باعث می‌شوند که در دست گرفتن آیفون از قبل نیز راحت تر شود. اما بر خلاف نازک تر شدن، وزن گوشی بیشتر شده که این موضوع را باید به بزرگتر شدن اندازه صفحه نمایش مربوط بدانیم. صفحه نمایش آیفون 6 اندازه 4.7 و 5.5 اینچی دارد، نه تنها اندازه صفحه نمایش بیشتر شده بلکه کیفیت آن نیز از نسل قبل بهتر شده است. کیفیت این صفحه نمایش 1334×750 پیکسل برای نسخه 4.7 اینچی و 1080×1920 پیکسل است که با این کیفیت آیفون 6 چیزی در حدود کیفیت صفحه نمایش‌های HD و آیفون 6 پلاس کیفیت Full HD دارد، اما نباید اینطور تصور کنید که صفحه نمایش آیفون 6 قابل رقابت با صفحه نمایش گوشی‌ای مانند گلکسی نوت 4 و یا گلکسی اس 5 نیست، زیرا اپل از صفحه نمایش Retina HD استفاده کرده است. برای اینکه بگوییم این صفحه نمایش کیفیتی قابل رقابت با صفحه نمایش گوشی‌های پیکسل بالای اندروید را دارد دلیل خوبی داریم، دلیل اصلی این است که اگر صفحه نمایش جی 3 و صفحه نمایش آیفون 5s را کنار یکدیگر قرار بدهیم تفاوتی محسوسی در روشنی تصویر و کیفیت آن‌ها مشاهده نمی‌کنیم، صفحه نمایش آیفون همیشه زبان زد خاص و عام بوده و کیفیت آن بسیار خوب است.




موتورلا

Motorola Moto X

سال گذشته شرکت موتورولا با معرفی اسمارت فون Moto X، خود را وارد بازار دستگاههای اندرویدی کرده است. این در حقیقت یک سرمایه گذاری جسورانه، بخصوص در بخش رقابت بوده است. رقابت شجاعانه برای ماندن در این فضا در برابر دستگاههایی با مشخصه های سنگین که در آن زمان وجود داشت، موتو ایکس ثابت کرده که یک تلفن خوب نیازی به مطابقت با تصورات از پیش پنداشت شده همچون سرعت، بهتر و قوی تر بودن ندارد. در عوض یک تجربه چشمگیر را ارائه داده که کاربر را با مجموعه ای از ویژگی ها گیج نمی کند، در حالی که سطح بالاتری از سفارشی سازی برای طراحی را نسبت به دیگر رقبا فراهم آورده است.هیچ استدلالی وجود ندارد مبنی بر اینکه موتو ایکس جدید همان مشخصه های بنیادی طراحی از نسخه سال گذشته را متحمل شده است، اما در حال حاضر دارای طراحی تهاجمی تر بوده چنانکه ما می پسنیدم، بعلاوه کاور پشت دستگاه طبق سلیقه خریدار دارای آپشن های انتخابی متعددی است. با این حال، سایز دستگاه افزایش داشته است، که موجب سخت تر شدن کار با آن با یک دست می شود. حتی اگرچه پهن تر و بلندتر است، Moto X نیز فضای صفحه برای کار کردن را به حداکثر رسانده است، چنانکه قادر به ارائه فضای بیشتری از نمایشگر نسبت به Samsung Galaxy S5 سامسونگ، که اندکی کوتاهتر و دارای همان پهنا می باشد، است.



وان پلاس وان

OnePlus One

این تلفن همراه هوشمند اندرویدی، سخت افزاری بسیار قدرتمند در حد یک پرچمدار و صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی دارد. اما موضوعی که باعث شد این دستگاه به شدت با اقبال عمومی روبرو شود قیمت به شدت رقابتی آن بود. وان پلاس وان تنها با قیمتی معادل ۲۹۹ دلار به فروش می رسد. شما برای خرید پرچمدارانی همچون گلکسی اس۵ سامسونگ یا وان ام۸ اچ تی سی باید در حدود دو برابر این مبلغ را بپردازید. اما شرکت وان پلاس توزیع این دستگاه را همانند دیگر برندها به صورت انبوه آغاز نکرد بلکه به دو طریق دعوتنامه از دیگران و قرعه کشی آن را به فروش می رساند. بنابراین خرید این دستگاه از کمپانی کمی به سختی انجام می پذیرد و برای دریافت آن باید مدت بسیاری را در انتظار بمانیم یا از شخصی درخواست دعوتنامه کنیم. طراحی وان پلاس وان بسیار ظریف و بدون هرگونه عوامل پر زرق و برق یا دکوراسیون بیش از حد است. در نگاه اول شما یک تلفن همراه هوشمند بسیار ساده و زیبا را در مقابل خود می بینید. وان پلاس وان ۵.۵ اینچی با داشتن ابعاد ۱۵۲.۹ در ۷۵.۹ و ضخامت ۸.۹ میلیمتری بسیار خوش دست است و دستگاه به خوبی در دستان شما قرار می گیرد. البته وزن ۱۶۹ گرمی آن زیاد سنگین نیست ولی سبک هم محسوب نمی شود.



Samsung Galaxy S5 Active

Samsung Galaxy S5 Active

شکی نیست که وجود ساختار محکم، یکی از دلایل موفقیت و محبوبیت اسمارت‌فون‌ها به شمار می‌رود. در حالی که گوشی Galaxy S5 ممکن است در کاربردهای نادرست دچار مشکل در بدنه‌ی خود شود، اما Galaxy S5 Active تحت هیچ شرایط مخربی با مشکل مواجه نمی‌شود. علاوه بر این، شاسی‌های محکم این دستگاه آن را در برابر گردوغبار، سقوط، ضربه مقاوم نموده، این دستگاه همچنین قادر به دوام نیم‌ ساعته در عمق یک متری آب می‌باشد. اما به یاد داشته باشید که انداختن اکتیو بر روی زمین‌های سخت خراش‌هایی را بر روی آن ایجاد خواهد نمود. سامسونگ همچنین این تلفن خود را در سه رنگ خاکستری تیتانیومی، سبز و سرخ یاقوتی عرضه نموده است. تنها شکایتی که می‌توان از ساختار اکتیو داشت، لغزنده بودن بدنه‌ی آن می‌باشد. با نگاهی به ظاهر Galaxy S5 Active، متوجه‌ی وجود بسیاری از پورت‌ها و کلیدهای Galaxy S5 بر روی آن خواهید شد. از جمله‌ی آن‌ها، می‌توان به کلید پاور، کنترل ولوم، جک هدست 3.5 میلی‌متر، بلستر IR، پورت microUSB 2.0 و البته سنسور ضربان قلب اشاره کرد.




htc

HTC One M8 for Windows

اگر پرچمدار معروفی مانند (HTC One (M8 را بردارید و سیستم عامل اندروید آن را با ویندوزفون جایگزین کنید، چه می شود؟ بیش از این تعجب نکنید، (HTC One (M8 برای ویندوز از راه رسید. تنها گوشی هوشمندی که به شما اجازه انتخاب میدهد. اچ تی سی اولین تولیدکننده است که گوشی هوشمند معروفی را عرضه می کند که در پلتفرم دیگری اجرا می شود. (HTC One (M8 از بهار سال گذشته موجود شد و هم اکنون به گوشی مورد علاقه بسیاری از کاربران تبدیل شده است. در حال حاضر این فرصت برای آن فراهم شده تا دسترسی خود را به فراتر از کاربران اندروید گسترش بدهد. این گوشی نیز درست مانند (HTC One (M8 دارای یک باتری Li-Polymer غیر قابل دسترسی است و باطری قابل تعویض ندارد. در زمان اجرا در ویندوزفـون نمی توانید از USB OTG و USB Host استفاده کنید. خروجی تلویزیون در پورت microUSB نیز وجـود ندارد. دوربین 4MP متناسب با دوربین های وضوح بالا در مدل های رقیب نیست.



Huawei Ascend Mate 2

Huawei Ascend Mate 2

وقتی کمپانی هواوی در نمایشگاه CES سال 2013 گوشی 6.1 اینچی خود را با نام Ascend Mate معرفی کرد، بسیاری تصور می‌کردند که این سایز گوشی، نهایت ابعاد یک گوشی موبایل خواهد بود، که البته بعدها با معرفی گلکسی مگا توسط سامسونگ با صفحه نمایش 6.3 اینچی و سونی اکسپریا زد آلترا با صفحه نمایش 6.4 اینچی، این تصور از بین رفت! اما می‌توان میت را اولین گوشی بزرگ‌تر از 6 اینچ عرضه شده به بازار دانست که تجربه کار با فبلت ها را در بین کاربران ایجاد کرد. به هر حال، استقبال کاربران از گوشی‌هایی مانند Galaxy Note II، باعث گردید کمپانی‌های کوچک‌تر نیز به ساخت گوشی‌های بزرگ ترغیب کردند. گوشی Huawei Ascend Mate 2 دارای طرح و شکل کوچکتر از نسخه گذشته خود است، در حالی که هنوز هم همان اندازه نمایشگر را حفظ می‌کند. راستش را بخواهید، با این حال طراحی به همان اندازه خوشایند و مورد قبول است، و این شرکت تلاشی برای حرکت به مسیر جدید نکرده است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: نقد و بررسی گوشی , ,
برچسب‌ها: برترین گوشی های 2014 , بهترین گوشیای دنیا , بهترین گوشیای 2014 , بهترین گوشی های اندرویدی دنیا ,
تاریخ : جمعه 12 دی 1393
نویسنده : محمد

در حال حاضر پرچم دار شرکت سامسونگ در بازار گوشی ها و تلفن های همراه هوشمند نوت 4 است، حال در این گزارش قصد مقایسه این محصول را با پرچم دار پیشین سامسونگ یعنی گلکسی اس 5 را داریم، لطفا ما را در ادامه همراهی کنید.

 
 
سایز
 
 
وزن
 
 
مواد استفاده شده در طراحی
 
 
رنگ بندی های موجود
 
 
اندازه صفحه نمایش نسبت به کل گوشی
 
 
 
وضوح و تراکم صفحه نمایش
 
 
اسکنر اثر انگشت
 
 
 
 
اسکنر ضربان قلب
 
 
میزان حافظه رم
 
 
حافظه ذخیره سازی
 
 
قدرت باتری
 
 
کیفیت دوربین جلو و عقب
 
 
پشتیبانی از nfc
 
 
مادون قرمز
 
 
سیستم عامل
 
 
تاریخ عرضه
 
 
قیمت
 
 
 
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: نقد و بررسی گوشی , ,
برچسب‌ها: مقایسه NOTE4 با GALAXY S5 , سامسونگ گلکسی نوت4 , سامسونگ اس5 , مقایسه نوت4 با اس5 , مقایسه نوت4 و سامسونگ اس5 ,
تاریخ : جمعه 12 دی 1393
نویسنده : محمد

در چند روز اخیر با معرفی رسمی LG G3 بسیاری از افراد دوست دارند که قدرت این گوشی هوشمند را به صورت واقعی درک کنند از همین رو قصد مقایسه آن را با گوشی فوق العاده قدرتمند گلکسی اس 5 را داریم.

 
 
 
سایز
 
 
وزن
 
 
رنگ بندی های موجود
 
 
اندازه صفحه نمایش نسبت به کل گوشی
 
 
ضد آب بودن
 
 
وضوح و تراکم صفحه نمایش
 
 
اسکنر اثر انگشت
یکی از مزیت های گلکسی s5 نسبت به lg g3 دارا بودن اسکنر اثر انگشت است.
 
 
روشن کردن صفحه نمایش با ضربه زدن به صفحه نمایش
 
 
 
اسکنر ضربان قلب
گلکسی s5 را باید تنها گوشی دانست که دارای اسکنر ضربان قلب است.
 
 
قدرت پردازنده
 
 
میزان حافظه رم
 
 
حافظه ذخیره سازی
 
 
قدرت باتری
 
 
کیفیت دوربین جلو و عقب
 
 
 
مادون قرمز
با استفاده از مادون قرمز می توان گوشی را به کنترل وسائل الکترونیکی تبدیل کرد.
 
 
سیستم عامل
 
 
تاریخ عرضه
 
 
قیمت
 
 
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: نقد و بررسی گوشی , ,
برچسب‌ها: مقایسه LG G3 با GALAXY S5 , الجی جی3 , سامسونگ اس5 , مقایسه الجی با سامسونگ , مقایسه جی3 و سامسونگ اس5 ,

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وب سایت من خوش امدید