نقد و بررسی و اخبار گوشی و ترفند های کاربردی
تاریخ : یک شنبه 12 بهمن 1393
نویسنده : محمد

الکسا در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد و امروزه بعنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود و می‌توان گفت امتیاز الکسا بعد از پیج رنک گوگل، برای صاحبان سایت‌ها اهمیت زیادی دارد.
 
تاریخچه و عملکردها
وب سایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب به نام‌های Brewster Kahle و Bruce Gilliat تاسیس شد.نام این وب سایت برای ادعای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد،انتخاب شده است. 

این شرکت دارای نوار ابزاری می‌باشد که می‌تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد.همچنین الکسا برای مدیران وب سایت‌ها امکانات فراوانی به صورت رایگان قائل شده است نظیر نمایش تعداد بازدید کننده،بازدید کل، لینک‌های ورودی،میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر،ورودی از موتورهای جستجو و... همچنین الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مدیریت وب سایت‌ها کمک می‌کند تا آنالیز و بررسی دقیقی از وب سایت خود داشته باشند.

الکسا از طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار الکسا هستند آمار آنها را به دست می‌آورد.در سال ۱۹۹۸ این شرکت نسخه‌ای ۲ ترابایتی از اطلاعات دنیای وب را به کتابخانه Library of Congress تحویل داد.در سال ۱۹۹۹ الکسا با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد.

آمازون الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد.در اوایل سال ۲۰۰۲ الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در سال ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست. 

در می سال ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت.در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکس الکسا راه‌اندازی شد.در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجو این سایت مناسب نبوده است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکت به طور تخصصی به رتبه بندی سایت‌ها اقدام کرده است.

وب‌گاه الکسا
 خدمات وب‌گاه الکسا را می‌توان در ۵ دسته اصلی دسته بندی نمود.

وب‌گاه‌های برتر
در این قسمت وب‌گاه‌های پربازدید نمایش داده خواهد شد.برای نمایش وب‌گاه‌های پربازدید از ۳ نوع فیلتر استفاده می‌شود:جهانی، کشوری و بر پایه موضوع خاص
 
مشخصات وب‌گاه (Site Info)
الکسا طیف گسترده‌ای از داده‌های دقیق برای هر وب‌گاه را دارا می‌باشد.
 
 What’s Hot
این قسمت صفحات معروف اینترنت را نشان می‌دهد و هر ۵ دقیقه به روز می‌شود.
 
نوارابزار الکسا (The Alexa Toolbar)
نوارابزار شناخته شده الکسا که تمام خدمات وب‌گاه الکسا را به راحتی در اختیار می‌گذارد.
 
برای دارندگان وب‌گاه (For Site Owners)
 در این قسمت صاحبان وبگاه‌ها می‌توانند داده‌های وب‌گاه خود را در الکسا وارد نمایند و یا ویرایش کنند.
 
مهمترین قسمت این وب‌گاه رتبه بندی وب‌گاه‌ها بر اساس میزان بازدید است.در این رتبه بندی تنها تعداد بازدید از یک وب‌گاه تعیین کننده است.

تقلب در رتبه الکسا
باتوجه به اینکه بسیاری از مدیران سایت‌ها برای تبلیغ محصولات و وب سایت خود از رتبه و آمار الکسا برای انتخاب وب سایت تبلیغ کننده استفاده می‌کنند،از چند سال گذشته روش‌هایی برای افزایش دروغین رتبه الکسا به وجود آمده است.

روش پاپ آپ هرچند از رتبه سایت مبدا می‌کاهد اما رتبه سایت تبلیغ شده را به شکل کاذب بهبود می‌بخشد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: تعریف اصطلاحات , ,
برچسب‌ها: الکسا چیست , الکسا , الکسا یعنی چی , سایت الکسا چیست ,
تاریخ : جمعه 12 دی 1393
نویسنده : محمد

یک شبکه سلولی است که تلفن های همراه از طریق جستجوی نزدیک‌ترین فضای اطراف به آن متصل می‌شوند.

پنج اندازه متفاوت سلول در شبکه GSM وجود دارد.سلول‌های ماکرو، میکرو، پیکو، فمتو و چتری. محدوده پوشش هر سلول بر طبق محیط قرارگیری متفاوت است.

سلول‌ها ماکرو به سلول‌هایی گفته می‌شود که آنتن ایستگاه پایگاه بر روی یک یا ساختمانی بالای ارتفاع متوسط پشت بام قرار گرفته است. 

سلول‌های میکرو سلول‌هایی هستند که ارتفاع آنتن کمتر از سطح متوسط بالای پشت بام است و معمولاً در مناطق شهری استفاده می‌شوند.

 Picocells سلول‌های کوچکی هستند که قطر پوشش آن‌ها چند ده متر است،آن‌ها به طور عمده مورد استفاده درون خانه هستند.Femtocells سلول طراحی برای استفاده در محیط‌های مسکونی یا کوچک کاری هستند و از طریق اتصال به اینترنت پهن باند به شبکه ارائه دهنده خدمات متصل می‌شوند. 

سلول‌های چتر برای پوشش مناطق سایه سلول‌های کوچک‌تر و پر کردن شکاف در پوشش بین این سلول‌ها استفاده می‌شود. شعاع افقی سلول بر اساس ارتفاع آنتن،گیرش آنتن و شرایط گسترش از چند صد متر تا چند ده کیلومتر تغییر می‌کند.

یشترین مسافتی که مشخصات GSM پشتیبانی می‌کند 35 کیلومتر است.همچنین چندین اجرای مفهوم سلول توسعه یافته وجود دارد که شعاع سلول می‌تواند با توجه به سیستم آنتن، نوع ناحیه (terrain)، زمان‌بندی پیشروی (timing advance) دو برابر یا بیشتر شود. 

پوشش داخل سالن نیز توسط GSM پشتیبانی می‌شود و ممکن است با استفاده از picocell سرپوشیده ایستگاه پایه،یا یک تکرار کننده در محیط داخلی با آنتن توزیع داخل ساختمان تغذیه شده از تقسیم قدرت‌ها(power splitters)،برای ارائه سیگنال‌های رادیویی از آنتن خارج از منزل به سیستم جداگانه آنتن توزیع داخل ساختمان دست یافت.

این‌ها نوعاً زمانی گسترش می‌یابند که تعداد زیادی از ظرفیت تماس در داخل خانه مورد نیاز باشد،به عنوان مثال،در مراکز خرید یا فرودگاه. با این وجود این یک پیش نیاز نمی‌باشد، زیرا پوشش داخل ساختمان نیز توسط سیگنال‌های رادیویی نفوذی در ساختمان از هر سلول مجاور تامین می‌شود. مدولاسیون مورد استفاده در GSM کلید زنی حداقل تغییر گاوسی (GMSK)، یک نوع از فاز پیوسته فرکانس کلید زنی تغییر است. در GMSK، سیگنالی که باید بر روی حامل مدوله شود ابتدا با یک صافی گاوسی پایین گذر قبل از تغذیه با زیر و بم کننده فرکانس هموار می‌شود، که تا حد زیادی تداخل در کانال‌های همسایه را کاهش می‌دهد.
 
فروشندهٔ اصلی GSM یعنی شرکت جی‌اس‌ام تخمین می‌زند که ۸۰ درصد از بازار جهانی تلفن همراه از این استاندارد استفاده می‌کند. 

سه میلیارد نفر در ۲۱۲ کشور از این استاندارد بهره می‌گیرند.گستردگی این استاندارد رومینگ بین‌المللی میان اپراتورهای تلفن همراه را رایج نموده است. این امکان مشترکین را قادر می سازد از تلفن‌های همراه خود در بیشتر نقاط دنیا استفاده کنند.
 
GSM در اصل کوتاه ‌شده عبارت فرانسوی Groupe Spécial Mobile (گروه ویژهٔ تلفن همراه) است. تفاوت GSM با تکنولوژی‌های پیش از آن در سیگنالینگ و کانال‌های صدای دیجیتال است و به همین دلیل از آن به عنوان نسل دوم سیستم‌های تلفن همراه (۲G) یاد می‌شود.
 
GSM برای اولین بار یک جایگزین ارزان برای حامل شبکه برای تماس‌های تلفنی ارائه کرد،سرویس پیام کوتاه(SMS)،که امروزه در سایر استانداردهای تلفن همراه نیز پشتیبانی می‌شود. یک مزیت دیگر آن است که استاندارد شامل یک شماره تلفن اورژانس جهانی  ۱۱۲ می‌باشد.
 
نسخه‌های جدیدتر با استاندارد اصلی گوشی‌های GSM سازگار هستند. به عنوان مثال، در نسخه ۹۷ استاندارد قابلیت بسته داده با استفاده از GPRS افزوده شده است. نسخه ۹۹ با استفاده از تکنولوژی EDGE ارسال داده با سرعت بالا را ارائه کرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: تعریف اصطلاحات , ,
برچسب‌ها: GSM چیست , معنی GSM , GSMیعنی چی , شبکه تلفن همراه , اینرتنت موبایل ,
تاریخ : جمعه 12 دی 1393
نویسنده : محمد

روت کردن امکانات بیشتری نسبت به حالت معمولی در اختیارتان می‌گذارد.وقتی تلفن همراهتان روت میشود می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. به کنترل کامل روی  تلفن همراهتان دسترسی پیدا می کنید
  2. امکان مشاهده فایل هایی که آندروید با آنها کار میکند برای شما فراهم می شود. مثلا میتوانید خیلی از کدهای اصلی را جایگزین کنید. مانند تم ها، برنامه های اصلی (نقشه ، تقویم ، ساعت و غیره).
  3. حالت ریکاوری برای انجام کارهای تخصصی (Costom Recovery).
  4.  تعویض تصاویر هنگام بوت شدن تلفن همراه.
  5.  اجرای برنامه هایی که نیاز به کنترل بیشتری در سیستم دارند.
  6.  Super User این قابلیت به شما اجازه میدهد تا تعیین کنید کدام برنامه به روت دسترسی داشته باشید
  7. مدیریت برنامه ها که به شما اجازه میدهد برنامه هایی را ببندید که در حالت عادی قادر به بستن آنها نیستید
  8. تهیه Backup از تلفن همراهتان که با استفاده از آن میتوانید یک پوشه روی SDcard خود بسازید و همه APK هایی رو که نصب کرده اید را در آن کپی کنید
  9. نصب برنامه ها روی کارت حافظه،یکی از دلایل مهم روت کردن تلفنهای همراه از نوع اندروید، نصب برنامه و بازی ها بر  روی مموری کارت است،مخصوصا در نمونه های قدیمی اندروید که حافظه داخلی کمتری دارند. با روت کردن میتونید برنامه ها و بازی ها را به مموری کارت انتقال داده و حافظه داخلی را آزاد کنید.
 
اما سوال اینجاست که وقتی گوشی روت میشود چه چیزهایی را از دست میدهیم ؟
 
  1. ابطال گارانتی تلفن همراه:با روت کردن، گارانتی تلفن همراه شما نیز باطل شده واگر بعد از روت کردن، تلفن همراهتان دچار آسیب های سخت افزاری یا نرم افزاری شود به علت روت کردن گارانتی  باطل شده و هزینه تعمیر به صورت رایگان انجام نمیشود.
  2. مشکلات امنیتی: سیستم عامل اندروید به دلیل متن باز بودن، بسیار در معرض آلوده شدن به ویروس های مخرب قرار دارد و با روت کردن تلفن همراه، اطلاعات مهم آزاد شده و هر لحظه خطر ویروسی شدن آنها وجود دارد،بنابراین اگر تلفن همراهتان را روت کردید باید بیشتر مراقب برنامه هایی که روی آن نصب می کنید باشید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: تعریف اصطلاحات , ,
برچسب‌ها: روت , روت یعنی چی , روت کردن یعنی چی , طریقه روت کردن گوشی , مفهوم روت کردن گوشی , روت گوشی یعنی چی ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وب سایت من خوش امدید